Click here for Myspace Layouts
Welcome to Aira blog !guys u all the best thing that ever happen tO me. ILOVEYOUALL !

Monday 1 August 2011

pelancaran bulan kemerdekaan.


pagi td ade plancaran bulan kemerdekaan,, hmmmm.. :) tk tahu laa nk ckp ape :P ...sO cikgu ganesan pilih azreen tOk bce sajak, then azreen pulak tk bOle bace because of luka kat mulut, sO terpakse laa cy ambil alih mngganti kn tmpat azreen utk bace sajak.. btw, da la demam mse tu,,tp dtg jugak skOla smate2 nk bace sajak..hurmm terpakse kn, nk buat cm ne :')...seriusly nervOus kot time bce tuh,bce pn ala kadar and tak belatih gaya pn, lg2 da la demam time uh, (>_<) <---org tk biase, cm ni laa jd nye...
heh!! benci!! benci!! benci!! haz kate time aku bace sajak ade org gelak,, eeeee" seriusly kau perempuan yg gelak tuh memang pikiran sempit!, tk tahu hOrmat org lain!, tk de semangat petrOtik!, and blablabla...klO aku ckp pasal kau laa kn, agak nye smpai bile pn tk tahu bile habis...fine!!! gelak laa bebanyak! eeeeee" =.="
tak kisah laa kOrang nk kutuk and nk ckp ape sekalipun..dipersilekn, dOsa korg jugk nt.. ;P muahahaha...aku tahu laa time aku bace sajak tuh suare aku serak dsebabkn demam weyhh, sekurang2 nye dlm keadaan demam uh, puase lg tuh, aku dtg jugak skOla and tOlong cikgu buat pelancaran bln kemerdekaan ;),dr pd kOrg tuh dduk tergelak kn Org, satu hape pn tak tahu, and hari pertama puase da buat dOsa..ish ish ish... masyaallah..agk nye org cm korg ni tk reti nk menghargai erti kemerdekaan ea..hahaa :D , kesian jugak aku tengOk korg ni weyhh, nme je kelas pandai, heishh tp pikiran..nauzubillah la kn..
klO citer pasal diOrg 2 tk tahu laa bile bOle habis.. better aku bg rangkap bait sajak yg yg dibace pg td,,pandai korg nk menilai and menghargai erti kemerdekaan yg diterbitkn dlm bait sajak... :D heeee
enjOy it yOu all.. :D

TAMAN MERDEKA

anak anak tercinta...,
kita buka dan ingkap sejarah,
sebagai saksi di taman merdeka,
yang sebelumnya sentOsa terpelihara,
sebenarnya sarat dengan tragedi nestapa!

kelOpak bunga yang wangi itu..,
pernah dirObek dan hancur ditangan manusia durjana!!
pohon yang penuh merimbun..,
pernah dicantas ranting dan dahannya!!
...tersungkur layu menyembah bumi bertuah ini..
rumput yang hijau,
telah layu kekuningan, dipijak dan diinjak!!

maruah kemanusiaan jadi rakus diprkOsa!!
mereka begitu angkuh!
bertOpengkan pengaruh kuasa dan senjata..,!
dengan ledakan bOm dan dentuman peluru,
bangsaku rebah bermandi darah~..

wahai anak anak tercinta,
usah biarkan tragedi nestapa berulang kembali,
mari kita pelihara dan pertahan kan TAMAN MERDEKA ini!

terima kasih! ;)

No comments:

Post a Comment